In de gemiddelde winkel worden bezoekers via een vaste winkelroute langs het assortiment geleid om te zorgen dat zij met volle winkelwagens bij de kassa aankomen. Een prima tactiek voor ‘analoge’ winkels, maar online zal je het over een andere boeg moeten gooien. Internet is namelijk een vraaggestuurd medium: als bezoekers van je webshop niet snel de producten of informatie vinden die zij zoeken, staan ze zo weer buiten.
Daarom verdiepen we ons bij New-Media in hoe die doelgroep zoekt om daarmee informatie- en sitestructuren te ontwerpen. Daarmee krijgen alle pagina's en producten en een logisch plek binnen de site, vinden bezoekers snel wat ze zoeken en zullen zij vaker en eerder converteren. In dit blog tonen we hoe onze Search Insights helpen bij het ontwerpen van site- en informatiestructuren.
Welke naam geef je aan je producten?
Stel je voor: je hebt een webwinkel voor planten en tuininrichting. Hoe noem je je producten? Hortensia of Hydrangea? Chinese Roos of Hibiscus? Tuingrond of tuinaarde? Doordat we de omschrijvingen gebruiken waarop het meest gezocht wordt, vinden zoekers en bezoekers sneller de weg naar de producten of informatie die zij zoeken.