Inkoopbeleid is belangrijk. Wie slim inspeelt op trends, kan zorgen voor grote afzet en lage derving. De meeste inkopers ontwikkelen een goed gevoel voor wat de klant wil, maar willen dat soms staven aan data. Helaas is er vaak geen tijd of geld om daar een duur bureau voor in te huren. Met onze Search Insights – online marktonderzoek op basis van grote, open databronnen – biedt New-Media een alternatief.
Online heeft niet alleen de retailsector op z'n kop gezet, maar ook gezorgd dat marktonderzoek veel sneller en goedkoper kan. Daar zijn we bij New-Media in gespecialiseerd. Onze datasets bestaan soms uit miljoenen keywords die we analyseren en structureren om inzichten te vinden die onze klanten helpen de doelgroep beter te begrijpen. Daarmee zetten onze klanten niet alleen marketingbudgetten beter in, maar perfectioneren ook hun inkoopbeleid.
Onder andere Leen Bakker gebruikt ons onderzoek om het inkoopbeleid op af te stemmen. Inkoopdirecteur Wim Braafhart: “De inzichten van New-Media helpen ons de online vraag naar een aantrekkelijk en actueel assortiment te vertalen.”
Trends ontdekken
Door data slim te structuren kunnen we vragen van klanten beantwoorden. Bijvoorbeeld welke type producten behoefte stijgt of daalt.