Oxilion - Lunch & Learn (Mei 2017)

Je kunt er bijna niet meer omheen; overal waar je kijkt praten experts over het gebruik van Big Data om je concurrenten voor te blijven. Maar waar zit dan die data waar je iets mee kunt? Hoe kun je inzichten uit Big Data vertalen naar tastbare, operationele acties?

Het antwoord op deze vragen hebben wij besproken op uitnodiging van onze partner Oxilion tijdens een Lunch & Learn in de Grolsch Veste. Na een heerlijke lunch hebben we samen met de aanwezige gasten gepraat over Big Data toepassingen in de praktijk en onze toekomstvisie op het gebied van Online Succes.

Om relevant te zijn voor je doelgroep moet je precies weten wat hun behoeften, wensen, twijfels en informatiebehoeften zijn. Keuzes die worden gemaakt vanuit het eigen aanbod missen de verbinding met de daadwerkelijke vraag waar de doelgroep mee zit. Door je strategie en communicatie aan te laten sluiten op de vraag vanuit de markt weet je zeker dat je relevant blijft voor je klanten.

Inzichten uit data helpen je om bewuster keuzes te maken waar je als manager of ondernemer dagelijks mee te maken hebt. Binnen welke markt(segment)en zit de meeste potentie? Welke producteigenschappen zijn het meest belangrijk voor je doelgroep? Op welke producten moet de R&D afdeling zich richten? Allemaal strategische vragen waarbij data kan helpen om gerichte keuzes te maken om maximaal rendement te halen uit onze investeringen.

Naast strategische vraagstukken is data ook de onmisbare bron om je Online Marketing activiteiten zo effici├źnt en effectief mogelijk in te zetten. Wie zijn je online concurrenten? Welke woorden zijn belangrijk om mee te nemen in je vindbaarheid en advertenties? Met gelimiteerde budgetten is het des te belangrijker om een scherpe focus te hebben in je online acties door keuzes te maken gebaseerd op data.

Wil je weten hoe jij Big Data kunt toepassen om je zakelijk succes te vergroten? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.