Zzp'ers en kleine ondernemers helpen om hun online kansen te benutten

Door het hele land organiseert Google in samenwerking met lokale partners de Digitale Werkplaats met als doel de lokale ondernemers kennis laten maken met de mogelijkheden van het internet. New-Media was als Google Partner uitgenodigd om op 21 & 22 november deel te nemen aan de Digitale Werkplaats in Enschede, in Hangar 11 op Vliegbasis Twente.

De opkomst bij het evenement was groots, 800 tot 1.000 ondernemers hadden zich aangemeld bij de digitale werkplaats. Van ZZP’ers en startende ondernemers tot grotere bedrijven die al een tijdje meedraaien maar pas recent zijn begonnen met online marketing waren allemaal aanwezig.

New-media had als rol om diverse ondernemers te helpen met 1-op-1 coaching sessies om vragen over de eerste kennismaking met online zichtbaarheid of in sommige gevallen al gedetailleerd advies rondom search engine optimization en search engine advertising.

Het is goed om te zien dat ook bij de kleine(re) ondernemers het bewustzijn rondom online zichtbaarheid en het belang van data bij online marketing steeds groeit. Wij als Google Partner vinden het belangrijk om hier onze bijdrage aan te leveren zodat ondernemers het belang van online marketing in gaan zien.

Naast ondernemers hebben we ook gesproken met de media; zie hieronder de reportage van het evenement waar Pim van der Feltz (directeur van Google Nederland) en Mehmet Ergün (Consultant bij New-Media) hun ervaringen delen over het evenement.

Aan iedereen die heeft meegedaan en de bedrijven die we hebben gesproken; veel succes en wees vooral niet bang om met je nieuw opgedane kennis nieuwe dingen te proberen!

  • Gijsbert & Roderick
  • Reportage
  • Roderick
  • Mehmet
  • Mehmet
Bekijk meer impressies op de Google Plus pagina van de Digitiale Werkplaats