Big Data & Buxus; data-driven succes

Hoe breng je in kaart wat jouw doelgroep daadwerkelijk zoekt? Hoe vang je de (potentiële) marktvraag af met big data? Donderdag 20 april stonden wij op het Business Festival 2017 om hier meer over te vertellen. Op het evenemententerrein waren 4 grote dome’s: Marketing, Tech, HR en Finance. Naast de aanwezigheid met een stand om bezoekers te informeren hebben wij in het Marketing Dome een presentatie gegeven over onze visie op de toekomst van Online Marketing & Data.

De opkomst bij het evenement was groots, meer dan 1.200 gasten waren aanwezig in Hangar 11. Ook onze presentatie kreeg veel aandacht; de sessie was volgeboekt en veel geïnteresseerden luisterden staand mee. Tijdens deze sessie vertelde Martijn Huve hoe wij de customer journey van Intratuin hebben verrijkt met big (search) data:

Door de aanwezige marktkennis van Intratuin te koppelen aan online gedrag van klanten hebben we een dataset opgehaald met miljoenen zoekopdrachten. Binnen deze grote set hebben de doelen en strategische uitdagingen van Intratuin de omvang en afbakening van het onderzoek bepaald. Vanuit dit kader hebben wij unieke inzichten gehaald over de vraag naar verschillende producten van Intratuin en de specifieke informatiebehoefte rondom deze producten.

Na de analyse fase hebben we samen een plan opgesteld om de producten beter vindbaar te maken voor (potentiele) klanten. Door de pagina’s op te bouwen met als doel een optimale aansluiting op de actieve marktvraag, hebben we de basis gelegd voor een data-driven aanpak met de focus op klanten. Het resultaat is een grote stijging in het aantal organische bezoeken, waarbij nog niet alle optimalisaties zijn doorgevoerd en de stijging nog steeds voortzet.

Graag willen we hierbij ook de organisatie voor dit mooie event bedanken. Uiteraard ook veel dank aan alle bezoekers van onze sessie voor de belangstelling en de inspirerende gesprekken die volgden op de presentatie.

Heb je naar aanleiding van de sessie nog een vraag of was je niet aanwezig maar wil je graag meer weten over onze aanpak van data-driven marketing? Neem vrijblijvend contact met ons op!